چیدمان های اداری از زمان کرونا به بعد

post area

با شروع کرونا در سال 2020، همه چیز تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت. دفاتر هم ازین قاعده مستثنا نبودند. باید این موضوع را بپذیریم که دفاتر ما هرگز به حالت قبل بر نمی گردند. حقیقت سختی که اکثر شرکت‌ها نمی‌خواهند بشنوند این است که دفتر «سنتی» برای شروع هرگز خوب نبوده اند. تحقیقات دقیق بعد از شروع کرونا در باره ی طراحی داخلی دفاتر، مشکلات ذاتی مدل اداری سنتی را آشکار کرده است. مورتن مایزنر-جنسن، یکی از بنیانگذاران ROOM، گفت: «یکی از چیزهایی که پاندمی به ما آموخت این است که محیط های دفاتر به تغییرات اساسی نیاز داشت. به طور کلی مهاجرت از اتاقک ها به دفاتر باز بدون در نظر گرفتن محیط های ضروری، اثرات منفی زیادی بر آن داشت. کمبود بهره وری، افزایش استرس و عملاً وجود نداشتن هیچ حریم خصوصی از اثرات منفی این طرح بوده اند.

چیدمان های اداری از زمان کرونا به بعد

در گذشته یافتن راه بهتر سخت بود زیرا راه دیگری وجود نداشت. خروج از یک طرز فکر سنتی اداری مستلزم یک تغییر اساسی بود. کارمندان و شرکت‌ها که مجبور به انطباق با شیوه‌های جدید کار شده‌اند، آموخته‌اند که در محیط‌های اداری غیر سنتی چه چیزی می‌توان به دست آورد. دفتر بخش مهمی از عملیات رو به جلو خواهد بود، اما نحوه تعامل کارگران با فضای کاری به طور اساسی تغییر خواهد کرد. تحقیقات نشان می دهد که کارکنان انتظار دارند به یک محیط کاری ترکیبی برگردند، نه به محیط کاری سنتی که ترک کردند. بر اساس نظرسنجی اخیر مرسر، تقریباً 83 درصد از شرکت‌های آمریکایی گفتند که کسب‌وکار آنها در حال بررسی اجرای کارهای انعطاف‌پذیر در مقیاسی بزرگ‌تر از قبل از همه‌گیری کووید-19 هستند.

چیدمان اداری از بعد از کرونا چه تغییری کرده اند

  • قرار دادن دستگاه استریل کردن با مواد ضد عفونی کننده در بدو ورود

شرکت ها بعد از شروع کرئن، برای به عمل آوردن پروتکل های بهداشتی، دستگاه ضد عفونی کننده در بدو ورود قرار داده اند تا کارکنان در ابتدا دست‌هایشان را ضد عفونی کنند و اطمینان خاطر کارکنان را افزایش دهند.

  • افزایش فاصله ی میز های کارکنان برای حفظ فاصله‌ی ایمنی

یکی دیگر از راه های جلوگیری از کرونا، حفظ فاصله ی اجتماعی  میان افراد است. در این راستا، شرکت ها با افزایش فاصله‌ی بین میز ها به اندازه ی حداقل یک متر، این اصل را رعایت کرده‌اند.

چیدمان های اداری از زمان کرونا به بعد

  • ایجاد فاصله با استفاده از حائل های شیشه‌ای

در دفاتری که کارمندان با ارباب رجوع های مختلف سرو کار دارند، امکان افزایش بیماری به‌شدت افزایش می‌یابد، در همین راستا دفاتر با تعبییه‌ی حائل های شیشه ای بین ارباب رجوعان و کارکنان، این امکان را کاهش داده اند.

  • تغییر در فضای غذاخوری با توجه به پروتکل های بهداشتی

فضای ناهار خوری، فضای حساسی است. چون در هنگام غذا خوردن امکان استفاده از ماسک وجود ندارد برای همین امکان انتقال بیماری بیشتر از جاهای دیگر می‌باشد. در همین خصوص بساری از شرکت ها با قرار دادن صندلی ها با فاصله و یا انتخاب محیطی با بازشوهای زیاد به عنوان فضای غذاخوری، امکان ابتدا به بیماری را کاهش دادند.

چیدمان های اداری از زمان کرونا به بعد

 

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *