محیط اداری پلان باز و پلان بسته

post area

اگر سنتان بالا باشد یا اگر در تصاویر و فیلم‌ها دفاتر اداری گذشته را دیده باشد. در گذشته با توجه به سیستم کاری و استراتژی مدیران فضای کاری نیز با امروزه فرق می‌کرد. با ما همراه باشید تا بیشتر راجع به این موضوع بدانید.

دفاتر پلان باز یا open space دفاتری هستند که از اتاقک ها تشکیل نشدند و معمولا تنها یک سالن بزرگ دارند که همه ی کارمندان در کنار هم در یک محیط کار می‌کنند. در مقابل دفاتر پلان بسته اند که هر کارمند بصورت انفرادی در یک اتاق مشخص کار می‌کند و با کارمندان دیگیر در اکثر اوقات تعامل ندارند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی نوع کار کردن هم فرق کرده است. با دیجیتال شدن کسب و کار ها رقابت بین رقیبان بشدت افزایش پیدا کرده و برای موفق شدن بیزینس ها همفکری و خلاقیت کارکنان حرف اول را می‌زند. ازینرو فضاهای کاری اپن اسپیس این روزها بشدت رواج پیدا کردند.

  محیط اداری پلان باز و پلان بسته

مزایای فضای کاری پلان باز

ارتباط بهتر بین کارمندان:

زمانی که یک دفتر فاقد موانع فیزیکی باشد، کارمندان بیشتر با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و به عنوان یک تیم کار می کنند. به طور طبیعی، بهبود ارتباطات، تلاش‌های همکاری را بین سطوح مختلف کارمندان افزایش می‌دهد، بنابراین حتی یک مدیر می‌تواند احساس نزدیک‌تری داشته باشد.

دفاتر باز همچنین برای فریلنسرهایی که در غیر این صورت از خانه کار می کنند عالی هستند. اجاره یک فضای کاری در یک دفتر باز به کارگران خوداشتغال این شانس را می دهد که با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند، که می تواند برای مشاغل مربوطه آنها مفید باشد.

  محیط اداری پلان باز و پلان بسته

مقرون به صرفه بودن

دفاتر باز مقرون به صرفه تر از اتاقک های سنتی یا دفاتر خصوصی هستند. فقط فکر کنید وقتی مجبور نیستید میزهای بزرگ و دیوارهایی بسازید چقدر می توانید پس انداز کنید.

در واقع، بسیاری از کسب و کارهای کوچک ترجیح می دهند دفاتر خصوصی کاملاً مبله با چیدمان های اداری باز که در داخل ساختمان های اختصاصی فضای کاری قرار دارند اجاره کنند. این نوع فضاهای اداری در حال حاضر شامل دسترسی به اینترنت پرسرعت، دستگاه های کپی چند منظوره، مناطق مشترک، نوشیدنی های رایگان و خدمات نظافت حرفه ای است. از آنجایی که این گزینه بسیار ارزان تر از اجاره کل ساختمان، طبقه یا اجاره دفتر است، می توانید با رشد شرکت، پول بیشتری را در شرکت سرمایه گذاری کنید.

 

انعطاف پذیری

با یک طرح دفتر باز، مجبور نیستید به یک طرح واحد متعهد شوید. فضاهای کار باز برای به حداکثر رساندن انعطاف پذیری طراحی شده اند.

معایب فضای کاری پلان باز

حواس پرتی:

یکی از بزرگترین معایب یک دفتر باز، میزان حواس پرتی است. در طول روز، چه به صورت حضوری و چه از طریق تلفن، چندین مکالمه را در اطراف خود خواهید شنید. حتی ممکن است متوجه عادات کوچک آزاردهنده یک همکار شوید که می تواند توجه شما را از کارتان دور کند.

فقدان حریم خصوصی

استرس

میکروب ها

چگونه یک محیط اداری شیک و مدرن طراحی کنیم؟

 

  محیط اداری پلان باز و پلان بسته

 

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *