تاثیر تکنولوژی روی تولید مبلمان اداری

post area

امروزه پیشرفت تکنولوژی و اینترنت باعث شده است که تغییرات سریعتر و سریعتر توسعه یابند. مبلمان هم از این روند پیروی می‌کند، چه در روش طراحی، تولید و یا حتی فروش محصولات. در زیر، ما برخی از راه‌هایی را بیان می‌کنیم که فناوری و تکنولوژی بر این حوزه تأثیر گذاشته است:

  • پرینتر سه بعدی:

چاپ سه بعدی در حال حاضر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماشین‌ها که با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه به فروش می‌رسند، عموماً با رسوب‌گذاری و چسباندن لایه به لایه دانه‌های ریز برخی مواد مانند پلاستیک، سرامیک، شیشه، فلز و حتی بتن کار می‌کنند. این محصول متعلق به نوعی تولید است که در آن هندسه‌های سه بعدی تولید شده در رایانه (یک طراحی CAD یا یک مدل سه بعدی) تنها با استفاده از مقدار دقیق مواد مورد نیاز و ایجاد اشکالی به واقعیت تبدیل می‌شوند. اشکالی که ساختنشان برای انسان غیر قابل تصور است.

تاثیر تکنولوژی روی تولید مبلمان اداری

مثلاً صندلی Nóize، که توسط Guto Requena طراحی شده، نمونه جالبی از فرآیند چاپ سه بعدی است. مدل سه بعدی صندلی Nóize با ترکیب مدل Girafa با فایل صوتی از صدا‌ها و صدا‌های شهری جمع‌آوری شده در Santa Ifigênia ساخته شده است. خیابانی در مرکز شهر در سائوپائولو. این فایل دیجیتال سپس به یک دستگاه چاپ سه بعدی در بلژیک ارسال شد. همانطور که در این مثال نشان داده شده است، یک مبلمان را می‌توان در هر نقطه از جهان به سادگی از طریق در اختیار داشتن یک فایل دیجیتال چاپ کرد، که می‌تواند گزینه مفیدی برای مکان‌های دور باشد.

  • واقعیت افزوده

چه فیلتر‌های اینستاگرام باشد و چه بازی‌های تعاملی، واقعیت افزوده دیگر وعده آینده نیست و در عوض وارد زندگی روزمره ما شده است. به خصوص از طریق تلفن همراه که همیشه آن را حمل می‌کنیم و دوربین و حسگر‌های آن، این فناوری به ما امکان می‌دهد‌اشیاء مجازی را بر روی محیط‌های واقعی قرار دهیم. در مورد مبلمان، کاربرد‌های واقعیت افزوده، بیش از هر چیز، برای مکان‌یابی‌اشیاء مورد نظر در یک فضای واقعی خدمت می‌کنند و حس بهتری از مقیاس، رنگ، و اینکه محیط در آینده چگونه به نظر می‌رسد، می‌دهد.

تاثیر تکنولوژی روی تولید مبلمان اداری

  • اینترنت اشیا (IoT)

اینترنت‌اشیا (IOT) به اتصال دیجیتالی‌اشیاء روزمره با اینترنت و بین خود اشاره دارد. وسایل، وسایل نقلیه، تجهیزات عمومی و سایر‌اشیاء مجهز به حسگر‌ها و اتصال به شبکه داده‌ها را جمع‌آوری و ارسال می‌کنند. این امکان را فراهم می‌کند که اولاً این‌اشیاء از راه دور از طریق تلفن‌های همراه یا رایانه کنترل شوند و ثانیاً خود‌اشیا به عنوان ارائه‌دهندگان دسترسی به اینترنت مورد استفاده قرار گیرند. حال ممکن است از خود بپرسیم: مبلمان با اینترنت را برای چه می‌خواهم؟ با این حال، بدون شک، در مقطعی خواهیم پرسید: چگونه بدون آن زندگی می‌کردیم؟

  • هوش مصنوعی

وقتی نتفلیکس را باز می کنیم، روی مبل دراز می کشیم، هوش مصنوعی برنامه در حال کار است تا فیلم ها و سریال هایی را که ممکن است مورد علاقه ما باشد به ما توصیه کند. یا زمانی که می‌خواهیم سریع‌ترین راه رسیدن به یک آدرس را بدانیم، یک برنامه نقشه‌ها از چندین عملیات برای دادن پاسخ کافی به ما استفاده می‌کند، که حتی ممکن است در طول مسیر تغییر کند. در طراحی مبلمان، هوش مصنوعی در مفهوم طراحی مولد استفاده می شود که در مقاله قبلی به طور گسترده به آن پرداختیم. کامپیوتر می تواند هزاران تکرار را با پیروی از پارامترها و دستورات از پیش تعیین شده توسط کاربر توسعه دهد تا به مناسب ترین راه حل ها برسد. اولین صندلی بازار است که از طریق هوش مصنوعی ایجاد شده است. توسط معمار فیلیپ استارک، با مشارکت Autodesk، طراحی مولد برای رسیدن به طراحی یک صندلی قوی، پایدار و زیبایی‌شناختی، با استفاده از حداقل مواد ممکن، استفاده شد. استارک اظهار داشت که این فرآیند “بسیار شبیه به یک مکالمه” است، در این مورد بین پارامترهای اعمال شده در برنامه و پارامترهایی که به دقت ارزیابی شده اند.

 

 

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *